HTML

Kommentek

  • *Runaway*: Hat igen, igy-igy. :) (2013.09.01. 13:51) Keresni valakit...
  • juszén_nagy_király: fight club (2008.09.21. 11:50) Kalózélet karrier helyett!
  • Sub: Nem törvényszerű a pusztulás, és hála Istennek sokan tesznek ez ellen - már a felsőbb rétegekben i... (2008.05.29. 00:52) A teremtés koronája I.
  • sub: Grat :) (2008.01.04. 16:24) B.U.É.K.
  • sub: Nem hülyeség ez a latinlover-ség :) De komolyan, mindenkinek táncolnia kéne! Parkettre fel! (2007.12.18. 23:12) non verbal

Témák

Bomba csirke

2007.08.11. 09:05 gondoljbele

Nini! Mit találtam Budapest belvárosában? :)

 

 

 

 

 

 

 

 

A Magyar Reklám Szövetség és az Önszabályozó Reklám Testület közös reklámetikai állásfoglalása - Zalabaromfi

 

 Az Önszabályozó Reklám Testület és a Magyar Reklámszövetség közös Etikai Bizottságának állásfoglalása:

A Bizottság egyhangúlag úgy foglalt állást, hogy a tárgyalt reklám a Magyar Reklámetikai Kódex 3. Cikkely (5) bekezdését valamint az 5. Cikkely (1) és (10) bekezdését sérti.

 Indokolás:

A reklámmal kapcsolatban a Bizottsághoz számos fogyasztói panasz érkezett, amelyek tartalma közös, általában kifogásolják, hogy a reklám „a női testet tárgyként, eladó-megvehető húsként kezeli”, „az emberi testet az evésre szánt hússal” hozza összefüggésbe, sérti az általános jóízlést, az emberi méltóságot, a nők és férfiak egyenlőségét, összekapcsolja a nőt és a „csirke”, „tyúk” állatot.

 

A Bizottsághoz a reklámot készítő ügynökség és a reklámozó egyaránt eljuttatta álláspontját. Álláspontjuk szerint a reklámjuk elfogadható, annak nem volt célja a megbotránkoztatás, csak az emberek érdeklődésének felkeltése, közvetlen környezetükben a reklámmal kapcsolatban felháborodást, panaszt nem észleltek, mindent elkövettek annak érdekében, hogy ne sértsenek meg senkit. A képen a hölgy bugyit visel, illetve női mell nem jelenik meg.

 

A Bizottság álláspontja szerint ízléstelen és az emberi méltóságot is sérti a reklám üzenete, amely egyértelműen azonosítja az evésre szánt húst az emberi testtel. A reklámfotón szereplő női alak hátán a rajzolatok és a feliratok a hentesnél alkalmazott ábrákra emlékeztetnek, azokat utánozzák, egyértelműen utalva a fogyasztásra szánt húsra, annak kimérésére.

 

Az élelmiszertermék reklámja az élelmiszert, mint árut, a képen keresztül, összefüggésbe hozza a megjelenített személlyel, mint áruval. Ez az összekapcsolás sérti az emberi méltóságot. Az emberi testnek, illetve annak részeinek áruként megjelenítése semmilyen formában nem elfogadható. Adott esetben ezt az összefüggést sem a reklám képi világa, sem szövege semmilyen módon nem oldja, nincs benne olyan humoros, vicces, könnyed elem, amely a jelentést árnyalná, esetleg elfogadhatóvá tenné.

 

A Bizottság álláspontja szerint a fenti aggályok változatlanul érvényesek a reklámra, akár közterületen, akár sajtótermékben, akár más médián jelenik az meg. Az aggályok olyan súlyúak, hogy semmilyen közzétételi formában nem lehet elfogadható a reklám.

 

A Bizottság álláspontja szerint a reklám nem elfogadható a Kódex 3. Cikkely (5) bekezdése alapján sem. A fenti aggályokhoz hasonlóan a Bizottság itt is kizárólag a reklám kreatív elemeit kifogásolja. Felelős, jól felkészült reklámszakember ízléstelen, a kívánt fogyasztói üzenet továbbítására alkalmatlan és egyébként elfogadhatatlan kreatív ötletének megvalósítása a reklámszakma egészének hírnevét sérti, és ezen az alapon önmagában kifogásolható.

 

A Bizottság úgy döntött, hogy a fentiekre tekintettel határozatát nyilvánosságra hozza, honlapján közzéteszi, tagjainak megküldi. Egyúttal felhívja a reklámozót és a készítő ügynökséget, hogy a reklámot haladéktalanul szüntesse meg.

 

A Bizottság értesíti a reklámozót és az ügynökséget arról, hogy a Bizottsághoz az eljárásban eljuttatott írásbeli álláspontjukat kívánságukra a honlapján közzéteszi. E tekintetben a Bizottság felhívja a reklámozót és az ügynökséget, hogy nyilatkozzon, hogy kívánja-e a már eljuttatott álláspontja közzétételét.

A Bizottság a fentieken túl, az etikai normasértés súlyára tekintettel úgy döntött, hogy jelen határozatának megküldésével közvetlenül felhívja a médiákat a reklám haladéktalan visszavonására, illetve arra, hogy a közlésétől tartózkodjanak.

 

Budapest, 2007. augusztus 15.

 

 

 

    dr. Markovich Réka                                                                     dr. Megyer Örs

MRSZ Reklámetikai Bizottság                                             Önszabályozó Reklám Testület

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gondoljbele.blog.hu/api/trackback/id/tr64137339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása